Op grond van de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector is elke logopedist verplicht een regeling te hebben voor de behandeling van klachten van cliënten. Het gaat dan om klachten over het handelen van de logopedist (of het nalaten daarvan), dat nadelige gevlogen heeft voor de cliënt.
Indien er sprake is van een klacht over het handelen van de logopedist, bespreek dit dan in eerste instantie met de logopedist.
Als de klacht niet wordt opgelost, dan kunt u de Landelijke Klachtencommissie Logopedie Eerstelijn inschakelen.Door de beroepsvereniging voor de logopedisten, de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF), is een klachtenregeling voor logopedie tot stand gebracht. Daarnaast is er een onafhankelijke klachtencommissie.
De beroepscode voor de logopedist vormt de basis voor deze klachtenregeling. Ons handelen wordt in hoofdzaak aan die beroepscode getoetst. Smits Logopedi hanteert de klachtenregeling en is aangesloten bij de klachtencommissie van de NVLF. Voor meer informatie over de klachtenregeling en de procedures die gevolgd moeten worden, is in de praktijk een folder beschikbaar.
Inhoud